انتشار ویروس با استفاده از اسناد آفیس/شرکت آلما شبکه پرداز به عنوان نمایندگی فروش محصولاتF-Secureدرایران66932635



مرکز حفاظت از بدافزار مایکروسافت (MMPC) به کاربران آفیس اخطار داده تا مراقب ماکرو هایی که به عنوان پیوست در ایمیل ها و برخی سایت ها برای مهندسی اجتماعی وجود دارد باشند

به گزارش آلماشبکه نماینده  آنتی ویروسهای تحت شبکه سیمانتک به نقل از پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات،MMPC  شاهد افزایش فعالیت بدافزارهای مبتنی بر ماکرو در ماه های اخیر بوده است. ماکرو مجموعه ای از فرمان ها، کلید ها و یا کلیک های ماوس می باشد که کاربر می تواند آن را ذخیره و هر وقت که بخواهد اجرا کند.

در واقع هدف اصلی از طراحی ماکرو، آسان تر کردن کارها و سهولت دسترسی به بخشهای مختلف برنامه های کاربردی Office از قبیلWord ،Excel  و PowerPoint است. آفیس به شما اجازه می دهد تا ماکروهایی ایجاد کنید که کارهای ناخوشایند و تکراری را تنها با کلیک روی یک آیکون یا زدن یک یا چند کلید انجام دهید.

دو بدافزار مخرب در این گروه Adnel و Tarbir می باشند که هردو آنها برای دانلود تروجان استفاده می شوند و بیشتر کاربران خانگی را هدف قرار داده اند.

این بدافزارها عمدتا از طریق فایل های ضمیمه ایمیل با فرمت doc و xls دو فرمت رایج گزارش ها و فاکتورهای فروش باعث آلودگی سیستم های کاربران می شود. کاربر با دانلود این فایل های به ظاهر معمولی با پیغامی مبنی بر فعال کردن ماکروها در آفیس مواجه شده و در صورت فعال کردن آن باعث اجرای ماکرو های آلوده می شوند.

بنابراین کاربران باید توجه ویژه ای در باز کردن اسناد آفیس داشته باشند و بدانند که برای مشاهده آنها، نیازی به فعال کردن ماکروها نمی باشد.

بر همین اساس به تمامی مشترکان توصیه می شود تا از تکنیک های مهندسی اجتماعی برای ترغیب کاربران و دانلود فایل های آلوده از طریق هرزنامه ها مطلع باشند و هرگز فایل ناشناخته ای دانلود نکنند.

همچنین لازم است تا کاربران ضد ویروس خود را به آخرین نسخه ممکن به روز رسانی نمایند تا فایل آلوده به محض ورود به سیستم، بطور خودکار توسط سیستم های پیش شناسایی قرنطینه شوند.

آلما شبکه پرداز ارئه کننده نرم افزارویندوز سرور 2008R2 و  ویندوز سرور 2012 R2 و... استاندارد  نسخه استاندار در ایران می باشد


برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با ویندوز سرور  2008R2  با واحد فروش آلماشبکه تماس حاصل نمایید.


تلفن تماس: 66419334 – 66932635 – 66932688


فکس: 66419334 – 66932635 – 66932688


ایمیل: info@almanet.ir


وبسایت تخصصی شرکت آلما شبکه:


www.almanet.ir


www.almanetco.com


www.symantec-alma.com


آلما شبکه پرداز در فیسبوک www.facebook.com/alma.almanet


آلما در اینستاگرام : www.instagram.com/alma_network


آلما در توییتر : www.twitter.com/almanetinfo


آدرس دفتر فروش :


تهران،خیابان کارگر شمالی،خیابان نصرت،نرسیده به جمالزاده شمالی،نبش کوچه امینیان،پلاک 2،طبقه چهارم، واحد17

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.